Nascholing MBK of PSBK • 0,5 ECT • 7 Februari 2025

Therapeut in Hart en Nieren

Een therapeut in hart en nieren zijn wil zeggen dat jij met heel jouw wezen, dus voor 100% therapeut bent. Hart en nieren zijn dan ook van levensbelang. Maar wat betekent het letterlijk voor jou als therapeut?

Therapeut in Hart en Nieren

Indien de nieren falen kunnen verschillende emotionele en psychologische uitdagingen op iemands pad komen: Stress en angst ten aanzien van de behandelingen, het geconfronteerd worden met een chronische ziekte die tot gevoelens van hopeloosheid, verdriet en depressies leiden etc.

Door de beperkingen en veranderingen in leefstijl kan men onzeker worden en het zelfbeeld en eigenwaarde kunnen het leven danig beïnvloeden. Zelfs cognitieve problemen zoals concentratie- en geheugenproblemen kunnen zich voordoen indien de nierfunctie sterk verminderd is of als er sprake is van uremie.

Maar ook aandoeningen van het hart uiten zich niet alleen in de fysieke klachten die op zichzelf al tot angstgevoelens kunnen leiden, maar alleen al het besef dat “gewoon” het regelmatig kloppen van het hart niet meer als vanzelfsprekend kan worden beschouwd en dat sociale interacties minder worden of wegvallen.

Het is van groot belang om als therapeut alle fysieke, psychische, mentale en spirituele facetten te herkennen bij cliënten die bij je komen en om ondersteuning vragen, om zowel de medische als psychologische de impact op hun mentale welzijn te begeleiden.

Accreditatie

Deze nascholing is geaccrediteerd door beroepsvereniging KTNO voor 0,5 ECT’s onder code K13085

De student kan zelf bepalen of deze geldt als PSBK- of MBK-nascholing. Geef dit zelf door aan je beroepsvereniging of informeer bij hen naar de procedure.

Accreditatie

Onze Combi-opleiding en de afzonderlijke opleidingen Psychosociale Basiskennis en Medische Basiskennis zijn geaccrediteerd door CPION. Zij hebben onze opleidingen getoetst op de PLATO-eindtermen. Zo heb je de garantie dat je de vereiste diploma’s in huis hebt.

Accreditatie

Welke studiematerialen heb je nodig voor het volgen van de nascholing MBK of PSBK - Het ontstaan van ziekte

Voor deze nascholingsdag is het aanschaffen van studiematerialen niet noodzakelijk.

“Ik ben zeer positief over de Energieschool en de leerkrachten zeer professioneel les geven.”

Tom Lueb

“Ik ervaar de Energieschool als studentvriendelijk, persoonlijk en flexibel. ”

Marleen van Ras

“Doordat ik online de les kon volgen, heb ik echt optimaal en geboeid kunnen leren!”

Natasja

“Dankzij deze opleiding heb ik mijn kennis op een prettige manier kunnen uitbreiden...”

Christian Hermans

“...zonder problemen aansluiten bij de beroepsvereniging.”

Sandra Poels

“Het is een manier om echt stress-vrij te studeren...”

Christel Polderman
Je gebruikt een verouderde webbrowser